Przedstawiciele Solaris Bus & Coach oraz Miejskich Zakładów Autobusowych (MZA) w Warszawie podpisali właśnie umowę na dostawę 50 przegubowych autobusów elektrycznych Solaris Urbino 18 electric. To kolejne zamówienie warszawskiego operatora na dostawę pojazdów zeroemisyjnych marki Solaris w ciągu ostatnich kilku miesięcy. Łącznie producent dostarczył już do MZA Warszawa blisko 1350 autobusów, w tym 163 elektryczne.
Warszawa może poszczycić się jedną z liczniejszych flot autobusów elektrycznych w Europie, z czego zdecydowaną większość stanowią autobusy marki Solaris. Warszawski przewoźnik zdecydował się na poszerzenie swojej bezemisyjnej floty. Przedstawiciele Solaris Bus & Coach, podpisali właśnie umowę na dostawę kolejnych 50 przegubowych autobusów elektrycznych dla MZA Warszawa. Operator zdecydował się na wersję przegubową – Urbino 18 electric.
Urbino 18 electric to flagowy model bateryjny producenta, który cieszy się ogromnym zainteresowaniem wśród miast i przewoźników w całej Europie. Każdy z zamówionych autobusów będzie wyposażony w silnik elektryczny, którego pracę wspierać będzie nowa generacja baterii Solaris High Energy. Ładowanie odbywać się będzie na zajezdni za pomocą klasycznego złącza plug-in.
Zamówione modele, które trafią do Warszawy, zostaną wyposażone w modułowy system napędowy. To nowa konstrukcja napędu zaprezentowana przez producenta podczas brukselskich targów Busworld pod koniec 2023 roku. W tej konfiguracji główne komponenty autobusu umieszczone są na dachu pojazdu, pozwalając maksymalnie wykorzystać przestrzeń pasażerską. Na pokład każdego nowo zamówionego autobusu wejdzie aż 103 pasażerów.
Solaris to europejski lider rynku pojazdów zeroemisyjnych. Producent posiada imponujące portfolio zamówień, a łączna liczba dostarczonych do tej pory tego typu pojazdów – autobusów bateryjnych, wodorowych i trolejbusów – wynosi ponad 5500 sztuk, które są eksploatowane w 25 krajach.
Współpraca Solarisa z MZA Warszawa trwa już 28 lat, a łączna liczba dostarczonych przez producenta autobusów osiągnęła blisko 1350 sztuk. Pierwsze elektryczne Solarisy pojawiły się na warszawskich ulicach w 2015 roku. Od tego czasu flota MZA wzbogaciła się o 163 autobusy Solaris z napędem bateryjnym. Warto również przypomnieć, że Solaris, poza nowo podpisaną umową, już niedługo dokończy realizację zamówienia złożonego przez MZA Warszawa w 2023. Po realizacji wszystkich zleceń, elektryczna flota przewoźnika będzie składała się więc aż z 224 autobusów elektrycznych marki Solaris.
Na zdjęciu od lewej: Romuald Witkowski - General Manager Solaris Poland, Leszek Ruta - Członek Zarządu MZA, Jan Kuźmiński - Prezes Zarządu MZA, Javier Iriarte - Prezes Solaris Bus & Coach, Kamil Królak -Członek Zarządu MZA, Andrzej Sienkiewicz - Sales Director Poland Solaris Bus & Coach.